Sizi Aramamızı İster misiniz?

    Sizi Aramamızı İster misiniz?

    Çocuklarda Sağlıklı ve Düzenli Bir Uyku İçin 5 Öneri

    Çocuklarda gelişimin en önemli yapı taşlarından biri de beslenmeyle birlikte uykudur. Düzenli ve sağlıklı bir uyku, çocuklarda fiziksel gelişimi desteklerken diğer yandan büyüme hormonu salgılanmasına sebep olur. Uyku esnasında stres seviyesi azalır, vücut kendini yeniden yapılandırır.

    Sağlıklı ve düzenli bir uyku rutini oluşturmak için;

    Kitap Okumayı Rutin Haline Getirin.

    Günün stresini atmak için uyku öncesi kitap okumak zihninin rahatlamasını sağlayacaktır. Böylece dingin ve huzurlu bir uykuya geçiş daha kolay olacaktır. Uykuya sakin ve huzurlu dalması, mutlu ve huzurlu uyanmasını sağlayacaktır. 

     

    Çocuğunuzun Odasından Teknolojik Aletleri Uzak Tutun.

    Çocuk odalarında teknolojik aletlerin varlığı dikkat dağıtırken gün boyu yaydığı radyasyonun olumsuz etkilerinden uzak durması için bu tür cihazların mümkün olduğunca az olmasına dikkat edin. Teknolojiyle iç içe olan çocuklarda, ortamda bulunan teknolojik cihazların varlığı bir uyarıcı görevi aldığından etkileşimde olma isteğini besleyecektir. Bu durum uykuya geçişini zorlaştıracaktır.

     

    Ortamın Sessiz ve Karanlık Olmasına Dikkat Edin!

    Epifiz bezi tarafından salgılanan melatonin sayesinde uyku döngüsü ve sirkadiyen ritim olarak tanımlanan vücudun biyolojik saati düzenlenir Çocuğunuzun sessiz ve karanlık bir ortamda uykuya geçişi daha kolay olacaktır. Minimum ışığın olduğu odada uyumak sadece çocukların değil yetişkinlerin de uyku kalitesi açısından oldukça belirleyicidir.

     

    Kendi Odasında Uyuması Gerektiğini Anlatın.

    Çocuğunuzun kendi odasını ve kendi yatağını tanıması, uyku düzeni oluşması açısından büyük rol oynar. Ebeveynleri ile birlikte uyuyamayacakları yapıcı bir dil kullanılarak anlatıldığı zaman süreç sonunda kendi alanlarına dair aidiyet duyguları gelişir, böylece bir düzen bilincine erişirler. 

     

    Uyku Saatine Dikkat Edin!

    Çocuklarda uyku düzeni oluşturmanın en etkili dinamiklerinden biri de uyku saatinde istikrarlı olmaktır. Ebeveynler, bu süreçte kendi hayatlarında da bir düzen oluşturmalı ve çocuğun düzenine göre hareket etmelidirler. Bu süreç ebeveynler için her ne kadar yorucu görünse uyku sağlığı açısından bu durum oldukça önemlidir. Uyku saati olan çocuklar, bu rutine daha kolay alışacak ve planlı hareket etmeyi öğreneceklerdir.

    Çocuklarda uyku düzeni oluşturmak, hayatının düzene girmesi, planlı yaşamaya alışması ve bu doğrultuda ileriye yönelik sorumluluk sahibi olması konusunda da etkili olacaktır.